marble – x/100 – 2014
A single big stone, formed by nature or human hands, is, for itself, a symbol and a landmark.
Handmade by a human, it contains a past (history) and it is – as a massive object – part of the present (and therefore contemporary… now).
The little unique marble monolith you hold in your hand, was handmade in Spain, in the Maestrazgo region. It is a witness of old and forgotten handcraft history in the culture capital of Morella (Castellon).
(repeat…)
If you want a wish to come true, place it in your favorite environment, take a picture and send this photo to monolith@petry.eu. Post your wish and the photo including the link http://www.petry.eu/monolith/ in your social networks.
If you are strong and sure, give the monolith to a person you love and let him/her repeat what you have done before.
(Explain and repeat:) If you want a wish to come true, place it…
You have to pronounce your wish to make it come true.
Here is my manifest – monolith for you:
The manifesto of neo-serialism
The neo-serialism creates through choice of actors, material and process the unique in serial works.
The deviation is understood as a variation. The variation in the series will be the object of contemplation and demand on the result. The definition of (labor) processes that achieve systemic getting different results but always with the same design, is a central concern.
The neo-serialism is based on nature. The Neo–Seria List turns out clear that innovation and development must always be deviation of standard and status quo.
The post–information age with a faster clocked work and realm of experience with simultaneous abundance of products to a loss of identity. The neo-serialism opens the door to a new world serialen, in the series and unique are not contradictory. The neo-serialism creates new points of identity.
The neo-serialism in the visual arts prepares the way for the creation of crafting unique mass products.
The creation of serial work has just peace in the presentation. When a “Slow down” is recommended in these times of neo-serialism creates a “Entreizung”, thus creating space for the pleasant perception of detail and identity.
Actor is = meant “the art-creative”. This may, but need not, be the artist. This may withdraw very far and ultimately to toast only the formative process and initiate. He can deliberately involve third parties as stakeholders in the process, possibly many, to achieve the goal (unique series).
Material = The use of natural products (plan centering ropes) or poorly miscible emulsions (water and oil based pigment solutions) into their use system causes Although similar in detail but always but different results.
Process = The Neo–Seria playlist created the work process for the actor so that he always with the same application to another – leads results – different.
Das Manifest des Neo-Serialismus
Der Neo-Serialismus erschafft durch Wahl von Akteur, Material und Prozess Unikate in seriellen Arbeiten.
Die Abweichung wird verstanden als Variation. Die Variation in der Serie wird Gegenstand der Betrachtung und Anforderung an das Ergebnis. Die Definition von (Arbeits-)Prozessen, die bei immer gleicher Ausführung dennoch systembedingt immer abweichende Ergebnisse erzielen, ist zentrales Anliegen.
Der Neo-Serialismus orientiert sich an der Natur. Der Neo-Serialist stellt deutlich heraus, dass Innovation und Entwicklung immer auch Abweichung von Norm und status quo sein müssen.
Das Post-Informationszeitalter mit einer immer schneller getakteten Arbeits- und Erlebniswelt führt bei gleichzeitigem Überfluss an Produkten zu einem Verlust an Identität. Der Neo-Serialismus öffnet die Türe zu einer neuen serialen Welt, in der Serie und Unikat kein Widerspruch sind. Der Neo-Serialismus schafft neue Anknüpfungspunkte für Identität.
Der Neo-Serialismus in der bildenden Kunst bereitet den Weg zur Schaffung von unikaten Massenprodukten.
Die Erschaffung von seriellen Arbeiten bietet gerade in der Präsentation Ruhe. Wenn in diesen Zeiten ein „Entschleunigen“ empfohlen wird, schafft der Neo-Serialismus eine „Entreizung“ und schafft so Raum für die angenehme Wahrnehmung von Detail und Identität.
Akteur = gemeint ist „der die Kunst erschaffende“. Dies kann, muss aber nicht, der Künstler sein. Dieser kann ganz weit zurücktreten und hat letztlich nur den gestaltenden Prozess anzustossen und zu initiieren. So kann er gezielt Dritte als Akteure in den Prozess einbeziehen, gegebenenfalls auch viele, um das Ziel (unikate Serien) zu erreichen.
Material = Die Verwendung von Naturprodukten (zum Beispiel Planzenteilen) oder schlecht mischbaren Emulsionen (wasser- und ölbasierte Pigmentlösungen) führt in ihrer Verwendung systembedingt zu zwar ähnlichen, im Detail aber immer doch anderen Ergebnissen.
Prozess = Der Neo-Serialist gestaltet den Arbeitsprozess für den Akteur so, dass er bei gleicher Anwendung zu immer anderen – abweichenden – Ergebnissen führt.